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Gestão Internacional de Recursos Humanos

Código: LNI60    Sigla: GIRH
Área Científica: Gestão

Ocorrência: 2023/24 - 1S

Área de Ensino: Gestão

Cursos

Sigla Nº de Estudantes Plano de Estudos Ano Curricular Créditos Horas Contacto Horas Totais
LNI 28 Despacho nº 6215/2023 6 45 150

Horas Efetivamente Lecionadas

LNI-3-TA

Teórico-Práticas: 36,00

Docência - Horas Semanais

Teórico-Práticas: 3,00

Tipo Docente Turmas Horas
Teórico-Práticas Totais 1 3,00
Rosa Isabel da Costa Vicente Rodrigues - ESGTS   3,00

Docência - Responsabilidades

Docente Responsabilidade
Rosa Isabel da Costa Vicente Rodrigues - ESGTS Responsável

Objetivos de Aprendizagem (conhecimento, aptidões e competências a desenvolver pelos estudantes)

1. Reflect on the importance of HRM in organizations
2. Understand strategic human resources management in an international context
3. Understand how globalization influences different IWRM practices
4. Characterize the internationalization processes of organizations
5. Develop international training and development programs
6. Learn to manage diversity in an international context

Conteúdos programáticos

1. Importance of HRM in an organizational context
2. Strategic human resources management
3. Organizational culture and global culture
4. HRM practices in an international context
5. Diversity management
6. Expatriation and repatriation process

Demonstração da Coerência dos Conteúdos Programáticos com os Objetivos de Aprendizagem da Unidade Curricular

To better understand the importance of international human resources management, classes include a theoretical component and a practical component:
Objective 1: syllabus 1
Objective 2: syllabus 2
Objective 3: syllabus 2, 3 and 4
Objectives 4: syllabus 2 to 6
Objective 5: syllabus 5
Objective 6: syllabus 2 to 6

Metodologia de Ensino (Avaliação incluída)

Continuous evaluation:
1. Case studies analyzed in the classroom (25%)
2. Individual work (25%)
3. Preparation of an expatriation and repatriation plan (50% - individual work that replaces attendance)

Final exam:
1. Less than 10 points in the continuous assessment
2. Students who choose not to carry out any assessment throughout the semester


Demonstração da Coerência das Metodologias de Ensino com os Objetivos de Aprendizagem da Unidade Curricular

In order to provide students with the acquisition of knowledge related to international human resources management, the following methods will be used:
- Expository method for presenting concepts
- Demonstrative method through discussion of case studies
- Participatory method through practical exercises and analysis of real cases.

Bibliografia de consulta (existência obrigatória)

Adler, N., & Aycan, Z. (2018). Cross-cultural interaction: what we know and what we need to know. Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior, 5, 307-333. https://doi.org/10.1146/annurev-orgpsych-032117-104528 Gomes, C., Rua, R., & Matias, P. (2017). Gestão internacional de recursos humanos. In M. Lopes, A. Lopes, C. Botelho, P. Palma, H. Marujo, & C. Gomes (Eds.), Gestão de Recursos Humanos: Modelos e Técnicas (pp. 58-89). ISCSP. Kraimer, M., Bolino, M., & Mead, B. (2016). Themes in expatriate and repatriate research over four decades: What do we know and what do we still need to learn? Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior, 3, 83-109. https://doi.org/10.1146/annurev-orgpsych-041015-062437 Reiche, B., Harzing, A., & Tender, H. (2019). International human resource management. Sage.